dinsdag 1 december 2015

een nieuwe Lora

Lora is mijn favoriete jurk (alle misschien na de june dress dan ...) van 2015. Toen ik die zag, wist ik het gewoon, ik moest die maken.

Er werd er al eentje gemaakt.

Maar ik negeerde een beetje alle lessen over tricot die ik in de naailes leerde en zodoende begint de hals achteraan al een beetje hangen.ยต

Maar de nieuwe Lora werd volgens de regels van de kunst gemaakt : hals vooraan verstevigd met een fijn reepje H180. Achteraan in de hals werd in de naad een babylintje meegstikt tegen het uitrekken.

En het is effectief, misschien is het een beetje meer werk maar uiteindelijk blijft het wel wat langer mooi.

De stof komt van Lylytex, een winkel in het Oudenaardse die ik een tijdje geleden ontdekte.








6 opmerkingen:

  1. Ik ben serieuze fan van jouw stoffenkeuze voor dit kleed! Staat ook nog op mijn verlanglijstje... hopelijk wordt die dan(hopelijk) even mooi als die van jou.
    Die tips neem ik mee, want ikke en tricot, die vriendschap moet nog groeien :-)
    Ik mag misschien wel een hulplijn inroepen als het zo ver is??
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Nele. Een stoffenwinkel in Oudenaarde die ik nog niet ken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi Nele. Een stoffenwinkel in Oudenaarde die ik nog niet ken...

    BeantwoordenVerwijderen