zondag 28 juni 2015

het is ne keer iets anders : de dochter op kamp met de scouts

Het eerste leerjaar, een hele verandering, niet in het minst het feit dat de dochter naar de scouts mocht gaan.

En dat ze het leuk vindt, daar is er geen enkele twijfel over : "mama, in de scouts zeggen we altijd : hoe vuiler, hoe prettiger" ...

Bij de scouts wordt er ook op kamp gegaan.

Tot nu toe beperkte het kamp zich tot één overnachting. Op het eerste kamp was het thema cowboys en indianen.

Lap, daar hebben we natuurlijk niets van in huis. Dus werd er voor een eerste keer genaaid : een klein indianenmeisje ging trots op kamp.


Een oud stuk stof (dikke ribbel) deed dienst als basisstuk. De versieringen kwam van de veritas.

Een tijdje geleden kwam er de brief voor het eerste grote kamp (wow, wow een hele week) : de middeleeuwen.

Na even nadenken en brainstormen, was er een lieve collega die een oud kleed had liggen in paarse fluweel. Ideaal!! 

Ik besloot te vertrekken van een witte tshirt (aangezien ze dat zelf kan aandoen; in tegenstelling tot een bovenstuk in katoen met een rits).

Het kleed werd helemaal uit elkaar gehaald. Een stuk van het kleed werd gebruikt voor het rokgedeelte. Een ander deel van het kleed werd gebruikt als mouwen. In de naailes werd mij getoond hoe ik wijd uithangende mouwen kon maken.

Uiteindelijk besliste ik met mijn cameo nog een middeleeuws symbool toe te voegen en haar naam op de achterzijde de zetten.

Ze is heel tevreden en zal dus blij op kamp kunnen vertrekken (al zal het afscheid voor de mama wellicht nog heel moeilijk worden).




Tot de volgende

1 opmerking: