donderdag 25 juni 2015

harley top

In de stitch shop te Aalter kocht ik een tijdje geleden een satijnachtige stor met rozen op.

Het was liefde op het eerste gezicht. Maar ja wat maak je met zoiets? En vooral : wat doe je met 1 meter (want ik had maar dat gekocht).

Gelukkig werd het net overspoeld met harley tops en besloot ik dat patroon te gebruiken. Ik wou wel een wat meer doorvallende hals.

Gelukkig kon de naaijuf een en ander aanpassen.

Het naaien ging perfect, ... alhoewel satijn zal toch nooit mijn favoriete stof worden denk ik. Dat blijft niet mooi liggen en zo.

Maar ... dan kwam de armafwerking. En dat wilde maar niet lukken. alles probeerde ik : 1 maal omslaan, 2 maal omslaan, een biaislint. Niets lukte, ... het trok precies altijd tegen.

De top vloog in de hoek tot ik maandag in de laatste naailes wat raad vroeg.

Het probleem bleek eenvoudig : ik had de randen met een fijne steek gezigzagd waardoor de stof niet meer vrij kon bewegen en er steeds valse plooien inzaten en de stof steeds tegentrok.

Dan maar de zigzag erafgeknipt en 2 maal een halve cm omgeslagen en klaar was kees.

Ik ben redelijk tevreden met het resultaat maar ik denk toch niet dat er rap een tweede zal komen in dezelfde soort stof.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten