vrijdag 5 juni 2015

eentje voor de mama en eentje voor de dochter

De mama wou nog eens wat rokjes. Want ze had er wel al een paar, maar wat zijn een paar ... als er nog een paar bijkunnen?

De lotta rok wilde ik al een tijdje uitproberen. En echt waar, een prachtige uitleg en hij zit perfect.

Na een eerste ...


 
 
volgde deze week een tweede die gisteren en vandaag in de warmte en de zon goed van pas kwam :
 
 
 
Het eerste stofje werd gekocht bij Little Vixen uit Ronse (naam weet ik wel niet meer). Het tweede stofje werd gekocht bij Liesellove (cotton and steel :  lawn drops melon)
 
 
Mira kon natuurlijk niet achterblijven en voor haar werd ook een lotta rokje genaaid : uit een poezenstof die ik bij klijntje kocht. Ze is nogal in haar poezen en hondenfase.
 
 
 
 
En daarna wou ze nog een zwierkleed. Want op dat vlak is ze net de moeder : er hangen er al een paar in haar kast, ... maar eentje kan er nog altijd bij.  De enige voorwaarde : het moest serieus kunnen zwieren.
 
En laat ik nu net de nieuwe stofjes van soft cactus gekocht te hebben. Mijn zus (http://petiteboutdechou.blogspot.be/) toonde me een pleating techniek (van bij straightgrain). En dat wou ik nu toch ook eens uitproberen. Voor het zwieren wou ik eens de rok in zes delen uitproberen.  Verder wou ik ook eens de zoom afwerken met biais aan de binnenkant.
 
En zo gebeurde :
 
Pas op : de dochter heeft zo haar eigen idee over poseren :)
 
 
 


 
het kan dus zwieren (noot : de omtrek van de rok was maar liefst 4 meter, ik was dus een tijdje zoet met biais aanspelden en stikken)



 
 
Nu denk ik dat het tijd is dat ik eens iets voor de zoon ga maken ..
 
 
Tot snel


 

1 opmerking: