zondag 24 mei 2015

zware bevalling

Na de outfit voor de dochter voor de eerste communie, was die van mezelf ook een moeilijke bevalling.

De jurk en de stof stonden al redelijk lang vast. Ik maakte zelf in een workshop eerst een handtas om daarna pas het kleed te maken.


Het kleed werd de June dress. Zalig!!! Gemaakt in de naailes met de nodig hulp van de naaijuf. Wellicht volgt er binnenkort een andere.

   de achterzijde

    de voorzijde
 
 
De vest bleek iets moeilijker. Ik had al vanaf het begin mijn zinnen gezet op de Anise Vest van Collette Patterns. Ik maakte die dan ook met behulp van de naaijuf. Alleen bleek dit uiteindelijk eerst niet echt mooi te zijn in combinatie met het kleed. De vest was te lang en te breed.
 
Uiteindelijk kon een en ander worden aangepast in de naailes en bleek, althans volgens mij, de vest wel degelijk bij het kleed te passen.
 
 




Stof kleed  : circuit teale van Art Gallery van bij Bellelien
stof vast : roze stof van bij de Soldeur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten