zondag 24 mei 2015

een speciale gebeurtenis voor een speciaal meisje

Een jaar geleden begon ik na te denken over de eerste communie van Mira. Welk patroon gebruik is? Welk stofje?

In onze naaiclub kwam in oktober Liesellove op bezoek en kocht ik een prachtig vogelstofje van Michael Miller.

http://www.klijntje.be/stof-michael-miller-birdies

Aanvankelijk om een rokje van te maken. Want .. een kleedje dat is toch iets te druk in die print.

Maar toen Mira de stof zag, was ze meteen verkocht. Ik dacht nog bij mezelf : oei oei hoe zal dat eruit zien?

Bon, een drukke print vraagt om een eenvoudig patroon.

Het werd het bovenstuk van het basisjurkje van SVDHZ, evenwel aangepast mouwtjes en een kraagje (beiden gehaald bij emma en mona).

Daaraan een rimpelrok om het een beetje een voller effect te geven.

Eerst werd een testjurk gemaakt. Ik ben zo niet van het type dat een testjurk maakt uit een gewoon wit stofje.

Dus werd het een heuse echte jurk, maar wel goed om eens te zien of al dan niet de kraag wat breder moest en de mouwtjes al dan niet korter of langer.

De testjurk mocht er ook best wel wezen :

 
 
Dan begon het echte werk. Het kraagje werd iets breder en de mouwtjes iets korter. Er werd een volledig binnenkleed gemaakt in witte voering en onderaan werd tule vastgemaakt om een feestelijk effect te geven.
 
 
Dan moest natuurlijk nog een aan een vestje gedacht worden. De man had liever iets sportiever en speelser. In de boek van 'allemaal kleedjes' vond ik het gepaste vestje. Gemaakt in punta di Roma en bovenaan één knoopje.
 
Het geheel wel wat opgesmukt met een kleine juliette (verkleind op 80%) en met juweeltjes gemaakt door La Petite roose
 
Mijn meisje straalde!!
 
 




 
 
Voila, part 2 van de eerste communie, binnenkort mijne outfit en deze van Briek


5 opmerkingen:

  1. Wauw! Prachtig! Mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geheel en leuke setting voor de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! Al zou ik de teststof voor het echte kleedje gebruikt hebben ;) Heb je daar toevallig nog een stukje van over?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo, ja de vogeltjes waren echt de favoriet van de dochter. Van de zwanen heb ik niets meer over. Ik heb er lang over gedaan om het nog te vinden - via een vraag op Facebook is het dan uiteindelijk gelukt.

      Verwijderen